recherche sur le nom de famille

These posts are from the old Leitrim-Roscommon bulletin board.<br>
They can be viewed but no replies can be made in this forum.
Locked
freyne

recherche sur le nom de famille

Post by freyne »

Messieurs,<br>J'habite en Belgique, et le nom de mon mari est Freyne, si vous avez des renseignements sur l'origine de ce nom et peut-être la généalogie de cette famille, cela m'intéresserais<br>D'avance, je vous en remercie<br>Geneviève Aliates épouse Freyne.
<br>
<br><hr size=7 width=75%><p>

galiates@infonie.be
Ed.Gaffney

Re: recherche sur le nom de famille

Post by Ed.Gaffney »

(User Above) wrote: : Messieurs,<br>: J'habite en Belgique, et le nom de mon mari est Freyne, si vous avez des renseignements sur l'origine de ce nom et peut-être la généalogie de cette famille, cela m'intéresserais<br>: D'avance, je vous en remercie<br>: Geneviève Aliates épouse Freyne. <br>Genevieve,<br>I will not embarass myself by trying to respond to you in french but<br>your husband's name "Freyne" is regarded in Ireland as the same as "French".<br>The official site of The Irish National Tourism Service can be found at www.goireland.com<br>Go to goireland.com/genealogy and enter the name "Freyne" in the appropriate<br>box under "Irish Surname Search" and you will see a short history of the <br>name which is claimed to originate from "Theophilus de French" a companion of <br>"William the Conqueror" during the Norman Conquest.<p>Good Luck<br>

<br>
<br><hr size=7 width=75%><p>

egaffney@sgi.net
Locked